torsdag 5. november 2009

Svinevaksinepine.


I dag startet Trondheim Kommune med å vaksinere barn fra seks mnd til fem år rundt om på helsestasjonene. Vår helsestasjon åpnet kl 9, vi var der ti over halv ni, da var køen allerede langt ut på parkeringsplassen, jeg tenkte mitt. Køen sneglet seg framover og etterhvert fikk vi et slags kø-nummer, nr 99 fikk jeg og Peder. Flere dro for å vente andre steder, men jeg bestemte meg for å stå igjen å vente, Pedern sovna så det var like greit. Etterhvert kom vi oss inn etter å ha stått nesten en og en halv time ute, Peder var god og varm i voksiposen sin, mamman var blå på tærne, var litt sjalu på den voksiposen en stund gitt. Inne var det litt kaos og ingen visste egentlig ikke så mye, men vi kom da i en kø der og etterhvert og lillemann fikk vaksinen, så nå gleder vi oss til om tre uker da vi skal gjøre det hele en gang til, HURRA.
Da svinevaksinen var unnagjort spiste vi lunsj med barsel-gruppa og babysang-gruppa så tuslet en sliten mamma og Peder hjem....nå venter vi bare på reaksjoner og eventuelle bivirkninger, dvs pappan følger med Pedern mens mamman skal få sove litt.

Tuddeliduh.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar