søndag 29. november 2009

Bloggtørke deluxe...

Dette bildet ble tatt for akkurat 7 måneder siden i dag. Lille nurket , eller, han var jo ikke så veldig liten i sammenligning med andre bebiser, 4725 gram, 52 cm og 39,5 rundt hodet sitt. Han ble tatt med keisersnitt den 29 april, klokka 09.59 løfta de opp en bylt som vræla det vakreste vrælet jeg noengang har hørt. Sukk, ble litt mimring her gitt.

Men ja, det jeg egentlig skulle starte med var jo å snakke litt om denne her bloggtørken, det har ikke stått på ting å skrive om eller noe sånn..det har bare ikke skjedd, dagene suser avgårde og kveldene går så fort at jeg bare må gå og legge meg før jeg rekker å tenke meg om.

Lillemannen har fått 7 tenner nå, når de først kom så kom de. Så rart å se hvordan utseende forandrer seg når det kommer noen tenner fram i den lille munnen. Han spiser forts bare to grøtmåltider, middag er ikke noe han er nå stor fan av, brekker seg og styrer på. Vi driver å prøver da, likevel. Tenker han kanskje vender seg til smak og konsistens etterhvert?

Framtiden har blitt litt mer sikker og nå, med tanke på hvor vi skal gjøre av Peder når jeg skal starte opp med jobb og studier, vi har funnet en dagmamma! HURRA! Det var tidenes julegave altså, det har vært en bekymringsklump i magen lenge det der, men det ordna seg heldigvis. SÅ glad! Så i februar starter han hos dagmammaen og jeg på jobb. Like etter jeg hadde hoppet av glede pga dagmamma-funn så begynte jeg å gråte litt, kom på at da får jeg jo ikke være med lillefavoritt hele tiden og det ble litt trist å tenke på. Tror nok det blir verre for mamman en for lillefavoritt.

I dag er det første søndag i advendt og vi har tent lys, hengt opp stjerne og satt stake i vinduet. Fått ny duk på bordet har vi og..kos kos kooos ! Har aldri gledet meg sånn til jul som i år, tror nok lillefavoritt er grunnen til det, selv om han er bare liten og ikke kommer til å huske noe av det, så er det litt spesielt likevel. De fleste julegavene er kjøpt inn, så vi skal bruke advendtstiden til å kose oss:)

Håper alle har en flott første søndag i advendt og at uken blir like bra !

Chiao!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar